Chciałbym podzielić się danymi, które wypracowaliśmy przez 8 miesięcy dla sklepu internetowego z odzieżą damską ZOIO.PL. Sklep już jest na rynku od ok 2 lat – został uruchomiony w lutym 2015 roku. Po poprzedniej agencji, nasza kampania SEO zaczęła się w styczniu 2016 roku. Sklep działa na platformie Magento 1.
ZOIO.PL – to nowy sklep internetowy, który posiada w swoim asortymencie odzież damską, bielizną i torebki. Pozycjonowanie sklepu to czasochłonna praca, ale wypracowane efekty dają przychód na lata. Co udało nam się osiągnąć?
Kliknik tu, aby przeczytać artykuł w wersji angielskiej.
Działania przygotowujące do pozycjonowania sklepu:
Optymalizacja sklepu
Przeprowadziłem audyt SEO sklepu, a następnie zacząłem od optymalizacji całego sklepu. Bardzo ważnym czynnikiem w optymalizacji było poprawienie znaczników title, description i oczywiście wykorzystanie większego potencjału słów kluczowych w nagłówkach H1. Optymalizacja SEO to proces ciągły, dlatego na przestrzeni kilku miesięcy testowałem wiele opcji i kombinacji znaczników.
Działania jakie zostały wykonane:
- optymalizacja znaczników title i description
- optymalizacja nagłówków H1
- poprawienie szybkości ładowania sklepu
- dodanie unikalnych opisów produktów
Przy zadaniu przyśpieszenia sklepu, zostało wykonane przez programistów:
- minifikacja kodu js i styli css oraz kompresja danych
- wyłączona standardowa funkcja scalania plików js,css
- full page cache
- domyślne nagłówki expires
- kompresja tekstu (plain, html, xml) przed wysłaniem do przeglądarki
- usunięcie nieużywanych modułów
Przy okazji tworzenia akcji promocyjnych, tworzyliśmy oddzielne landing page, które również były optymalizowane pod wyszukiwarkę Google. W narzędziu SEMSTORM tak wyglądają nasze wzrosty:
W narzędziu SENUTO tak:
Link Building
Kolejnym etapem po wykonaniu ważnych poprawek optymalizacyjnych, był link building. Zdobywaliśmy bardzo dobrej jakości backlinki, nie chodziło nam o ilość, ale jakość. Dało to nam dużą przewagę nad konkurencją, która jest już online od kilku lat.
- budowanie własnego zaplecza
- wartościowe artykuły na powiązanych portalach
- marketing szeptany
- content marketing połączony z linkowaniem
Udało nam się wypozycjonować sklep na bardzo konkurencyjne frazy, np. odzież damska, sukienki damskie, bluzki damskie, które znajdują się na pierwszej stronie Google.pl.
Efekty
Przez 8 miesięcy udało nam się zdobyć 45 tyś odwiedzin z wyszukiwarki Google.pl. Co przełożyło się na bardzo dużą sprzedaż z tego kanału. Również osiągnęliśmy bardzo duży współczynnik klikalności CTR 7,77%. Średnia pozycja to 10,2. Chcesz powiększyć przychody w swoim sklepie? Zapraszam do kontaktu.
Również udało nam się wypozycjonować na inne bardzo konkurencyjne frazy: sukienki damskie i bluzki damskie, witryna znajduje się na pierwszej stronie wyników Google po wpisaniu tych fraz. SPRAWDŹ!