Co to jest Content Marketing
Korzyści płynące z Content Marketingu
Wsparcie pozycjonowania
(SEO Content Marketing)Wartościowa treść na stronie internetowej to jeden z głównych czynników rankingowych Google. Im bardziej kompleksowo i wyczerpująco opisany jest dany temat, tym lepiej strona oceniona zostanie przez wyszukiwarkę. Warto w takim przypadku pamiętać o odpowiedniej optymalizacji tekstów na stronie internetowej pod SEO tak, aby roboty Google mogły je łatwo zinterpretować. Systematyczne tworzenie treści wspomaga również pozycjonowanie na tzw. długi ogon, czyli zwiększanie widoczności serwisu na frazy wielowyrazowe, które łatwiej jest zamieścić w artykułach eksperckich na blogu niż np. w opisie produktu. Właściwie zoptymalizowany content będzie generować więcej ruchu na stronie.
Budowanie świadomości marki
Poprzez odpowiednią dystrybucję wartościowych treści możliwe jest budowanie świadomości marki wśród potencjalnych klientów. Można to osiągnąć m.in. poprzez promocję artykułów w social media, publikację tekstów na portalach tematycznych czy udzielanie wypowiedzi eksperckich w różnego rodzaju raportach. Im częściej użytkownik będzie się stykał z daną marką, tym większe staje się prawdopodobieństwo, że weźmie ją pod uwagę w procesie zakupowym.
Dotarcie do użytkownika na różnych etapach procesu zakupowego
Odpowiednie treści mogą docierać do użytkowników na różnych etapach procesu zakupowego, stopniowo nakłaniając go do skorzystania z oferty. Jeśli klient szuka sposobu na rozwiązanie jakiegoś problemu, to możemy podsunąć mu artykuł prezentujący różne rozwiązania i rekomendujący jedno z nich. Natomiast kiedy jest już niemal zdecydowany na zakup i szuka opinii o wybranym produkcie, przedstawmy mu recenzję lub stronę z opiniami osób, które go kupiły. Skuteczna strategia Content Marketingu zapewni dotarcie do użytkownika z treścią odpowiadającą etapowi, na którym aktualnie się znajduje.
Kreowanie wizerunku eksperta
W wielu branżach do czynników wpływających na decyzje zakupowe należy wizerunek firmy, od której kupujemy produkt lub usługę. Jeśli to, co chcemy nabyć, jest skomplikowane, ma wiele funkcji lub kosztuje dużo, potrzebujemy profesjonalnego wsparcia. Content Marketing może budować pożądany wizerunek marki na przykład poprzez artykuły eksperckie, filmy instruktażowe czy webinaria. Dzięki temu łatwiej jest zyskać zaufanie potencjalnego klienta.
Potrzebujesz Content Marketingu?
Cennik Content Marketingu
Prowadzenie działań Content Marketingowych
- dobór miejsc publikacji
- publikacje
- monitoring publikacji
Cena od 169 zł netto za artykuł standardowy (Opracowanie tekstu artykułu sponsorowanego, tekst do 3000 znaków, 1 poprawka w cenie)
Cena od 400 zł netto za artykuł specjalistyczny (Opracowanie specjalistycznego tekstu, do 5000 znaków, 1 poprawka).
SEO poprzez Content Marketing
- dobór miejsca emisji publikacji
- opłata dla wydawcy
- emisja artykułu z linkiem
Cena od 450 zł netto za dwa artykuły do 3000 znaków, wliczona opłata za emisję artykułu dla wydawcy (do 100 zł), 1 poprawka
Opracowanie tekstów content Marketingowych
- 2 poprawki
- teksty zgodne ze strategię sklepu
Cena od 169 zł netto za artykuł standardowy (Opracowanie tekstu artykułu sponsorowanego, tekst do 3000 znaków, 2 poprawki w cenie)
Zaplecze Content Marketingowe
- analiza
- wybór typu zaplecza
- zakres działań
Cena od 1200 zł netto. 2 domeny, na każdej po 3 teksty z linkami, dobór zdjęcia, linkowanie
Ile kosztuje Content Marketing?
Cena działań z zakresu marketingu treści kształtuje się bardzo różnorodnie w zależności od ich zakresu, jakości i intensywności. Jeżeli posiadasz sklep internetowy, cena za kompleksowy content marketing zaczyna się od 2000 zł netto. W cenę wliczone są zaplecza, copywriting, zakup domen, zakup publikacji emisji artykułów, teksty na blog.