W tym cyklu wpisów możesz Drogi Użytkowniku dowiedzieć się jak zacząć z kampaniami Google Ads (AdWords). Ewentualnie nasza agencja specjalizuje się w prowadzeniu kampanii AdWords. Jeżeli nie wiesz jak prowadzić i optymalizować kampanie – zostaw to nam.
Jeżeli jesteś z Białegostoku lub okolic, to często prowadzimy szkolenia stacjonarne, na których możesz się nauczyć tworzyć reklamy w Google Ads (AdWords).
Zaglądaj tu częściej! Gorąco zachęcam ?
Jakie korzyści otrzymasz:
- Przygotowanie teoretyczne
- Przygotowanie do egzaminu
- Przygotowanie do dalszej edukacji
Wprowadzenie do Google Ads (AdWords)
Czym jest Google Ads (AdWords)?
Google Ads (dawniej Google AdWords) to system reklamy internetowej, który wyświetla reklamy tekstowe w wyszukiwarce Google i sieci partnerskiej oraz reklamy graficzne w sieci reklamowej. Ponadto według klasyfikacji Google wyróżnić można jeszcze kampanie produktowe, reklamy aplikacji i wideo.
Reklama w wyszukiwarce Google ( sieć wyszukiwania) – reklama która odpowiada na nasze zapytania, ustawiana na konkretne słowa kluczowe w dopasowaniach.
Kierowanie reklam – dotarcie wybranych grup odbiorców w określonym miejscu i czasie
Kontrola nad kosztami – możemy zdecydować jaki budżet chcemy przeznaczyć na reklamę
Mierzalność i zarządzanie – możemy sprawdzić czy reklama przynosi efekty
Podział wyników wyszukiwania
Wyniki wyszukiwania możemy podzielić na organiczne (naturalne) – 2 i nieorganiczne (płatne) – 1.
Wyniki wyszukiwania
- Reklamy płatne AdWords
- Wyniki organiczne
Sieci wyszukiwania używamy do:
- poszukiwania konkretnych produktów/usług
- uzupełnienie innych działań
- bardzo przydatna gdy poszukujemy lokalnie np. fryzjera
Struktura konta AdWords
Tak wygląda struktura konta AdWords. Struktura jest bardzo intuicyjna, nad którą można bardzo łatwo zapanować.
Pierwszy poziom – Konto – na koncie możemy tworzyć kolejne Kampanie. W kampaniach znajdują się grupy reklam. Grupy reklam to kontenery na słowa kluczowe i reklamy.
Kampania
Kampania – to zbiór grup reklam (reklam, słów kluczowych i stawek), które mają wspólne kierowanie na lokalizację, budżet i inne ustawienia. Kampanie często służą do organizacji według kategorii produktów lub usług lub struktury witryny.
Z poziomu kampanii możemy ustawić:
- budżet
- język
- lokalizację
- sieci Google
Grupa reklam
Grupa reklam – zawiera co najmniej jedną reklamę kierowaną na wspólny zbiór słów kluczowych. Umożliwiają uporządkowanie reklam według tematyki.
Nagłówek – użytkownicy najczęściej zwracają uwagę na nagłówek – słowa które wpisują w wyszukiwarkę Google. Reklama tekstowa posiada dwa nagłówki w których można wpisać po 30 znaków.
Wyświetlany URL – adres Twojej witryny, użytkownicy wiedzą na jaką stronę trafią. Ma kolor zielony i jest adresem witryny. Nie musi być identyczna z docelowym adresem URL. Można wykorzystać słowo: promocja czy darmowa-dostawa.
Tekst reklamy– szczegóły oferowanych produktów i usług. Warto umieścić wezwanie do działania “call to action” – np. Kup teraz, Kup rower itd. Obowiązuje limit 80 znaków.
Rozszerzenia – dodatkowe informacje (kampania bez rozszerzeń traci swoje możliwości):
- link do podstron
- objaśnienia
- połączenia
Jeżeli będziesz miał trudność z założeniem konta Google Ads (Adwords), odsyłam do artykułu „Zakładanie konta Google Ads„