Wdrożenie Google Analytics – GA4 – Google Tag Manager
Dlaczego należy wdrożyć Google Analytics 4 (GA4)?
Ponieważ dane z Universal Analytics (UA) nie będą tożsame z danymi z Google Analytics 4 (GA4). To nie jest aktualizacja, a całkowicie nowe narzędzie. Dlatego warto wdrożyć narzędzie jak najwcześniej, ponieważ Universal Analytics przestanie zbierać nowe dane 01.07.2023r.
Google Analytics 4 (GA4) to najnowsza odsłona najczęściej używanego instrumentu do analizy internetowej. Jego zadaniem jest pomiar ruchu oraz monitorowanie działań użytkowników witryn i aplikacji. Poprzednia edycja – Google Analytics 3 (znana jako Universal Analytics, UA) – zakończy zbieranie informacji 1 lipca 2023 roku. Wówczas GA4, które od końca 2020 roku jest standardem dla nowych użytkowników, przejmie jej rolę. W związku z tym, teraz jest odpowiedni czas, aby przyjrzeć się bliżej następnej wersji tego narzędzia, zrozumieć funkcje, które oferuje, oraz porównać kluczowe różnice między Universal Analytics a GA4.
Google Analytics 4 – przegląd
- Zachowaniach użytkowników – rosnąca rola urządzeń mobilnych, coraz bardziej powszechne zjawisko korzystania z wielu urządzeń, zwiększona świadomość dotycząca prywatności online.
- Marketingu – dążenie do dotarcia do odbiorców za pomocą wielu kanałów jednocześnie (marketing wielokanałowy).
- Środowisku – coraz bardziej rygorystyczne przepisy dotyczące prywatności użytkowników online oraz dynamicznie rozwijające się technologie.
Zacznij zbierać rzetelne dane w Google Analytics 4 i osiągnij maksymalne zyski dzięki analityce internetowej.
Modyfikacje Analytics
- Mierzenie koszyków ecommerce w enhanced ecommerce
- Uruchomienie raportów demograficznych
- Konfiguracja celów na podstawie zdarzeń i wirtualnych odsłon
- Wdrożenie wymiarów niestandardowych
- Zdefiniowanie list remarketingowych
- Zdefiniowanie niestandardowych widoków
- Zdefiniowanie raportów niestandardowych
Tagi GTM
- Kod Analytics
- E-commerce
- Enhanced Ecommerce
- Kliknięcie w email
- Odkrycie numeru telefonu
- Kod konwersji Google Ads (AdWords)
- Kod remarketingowy Google Ads (AdWords)
- Kod remarketingu dynamicznego
Koszty wdrożenia Google Analytics GA4
- Google Analytics na bazie GTM
- Wdrożenie dopasowane do potrzeb
- Niestandardowe modyfikacje kodu