O marce
Porcelanico to polska firma AKCESS Starosta i Wspólnicy sp.j. z wysokiej jakości produktami budowlanymi oraz artykułami aranżacji wnętrz. W ofercie posiada m.in. płytki ceramiczne, ceramikę sanitarną, panele podłogowe i podłogi drewniane. Posiadająca własny sklep internetowy. Obecnie Akcess jest wiodącą w regionie firmą handlową, prowadzącą sprzedaż hurtową i detaliczną. W asortymencie znajdują się krajowe oraz importowane materiały budowlane i artykuły aranżacji wnętrz.
Cel współpracy
Klient zgłosił się do nas, ponieważ chciał zwiększyć sprzedaż ze sklepu internetowego.
By skierować ruch na sklep internetowy klienta i zwiększyć rozpoznawalność marki, wdrożyliśmy kampanie Google Ads. Współpracę rozpoczęliśmy we wrześniu 2022 roku i po kilku miesiącach z dumą stwierdzamy, że udało nam się wypracować rewelacyjne wyniki.
Uruchomienie kampanii Google Ads i efekty współpracy
Kampanię rozpoczęliśmy od wdrożenia niezbędnych tagów Google na stronie, które pozwoliły mierzyć efekty prowadzonych działań. Poza tagami Google, wdrożyliśmy także segmentację użytkowników strony w celu zbierania danych z list remarketingowych. Od początku mierzyliśmy dane w oparciu o liniową atrybucję, która równomiernie przypisuje udział w konwersji wszystkim interakcjom ze stroną na ścieżce Klienta. Kiedy zebraliśmy odpowiednią ilość danych do analizy, przeszliśmy na model oparty na danych.
W kolejnych krokach przeprowadziliśmy szczegółową analizę konkurencji, produktów.
Równocześnie przygotowaliśmy także segmentacje produktów z wykorzystaniem Google Merchant i feedu produktowego, który zawierał około 600 produktów.
Kampanię rozpoczęliśmy we wrześniu 2022 roku i w styczniu 2023 roku udało się wygenerować ROAS na poziomie 3845%.
W lutym 2023 r udało się wygenerować ROAS na poziomie 4082%
W marcu 2023 roku udało się wygenerować ROAS na poziomie 5092%
Przychód wygenerowany w ramach kampanii Google Ads w okresie 01.10.2022 – 31.03.2023 wynosił 51,50 % całkowitego przychodu ze sklepu internetowego klienta. Najważniejszy jest jednak zwrot z inwestycji – ROAS, który uzyskujemy na kampaniach tego klienta – 5092%.
W zaledwie cztery miesiące osiągnęliśmy imponujące rezultaty:
- zwiększyliśmy ilość zamówień aż o 186%
- ilość użytkowników wzrosła o 224 %
- przychody wzrosły o 226 %
Klientowi uruchomiliśmy kampanie: produktowe, w sieci wyszukiwania oraz remarketingowe. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu i dziesiątkach przeprowadzonych kampanii wiemy, że dywersyfikacja daje najlepsze efekty.
Podsumowanie
Dobrze zoptymalizowane kampanie Google Ads są bardzo ważnym kanałem sprzedaży, ponieważ pozwalają na skuteczną promocję produktów wśród użytkowników wyszukiwarki Google. Wdrożenie Google Ads umożliwia wyświetlanie reklam użytkownikom, którzy aktywnie szukają produktów w naszej kategorii.
Z klientem Porcelanico współpracujemy do dziś. W każdym tygodniu zwiększamy liczbę użytkowników dokonujących zakupów bezpośrednio w sklepie internetowych klienta. Cieszymy się, że oprócz zbudowania rentownej kampanii udało nam się przy okazji na nowo zbudować zaufanie klienta do kampanii Google Ads jako źródła dochodowej sprzedaży.
Chcesz poprawić ruch na swojej stronie? Interesuje Cię skuteczne wdrożenie kampanii Google Ads?
Napisz do nas, a skontaktujemy się z Tobą i przygotujemy propozycję współpracy.