W czerwcu 2019 roku nawiązaliśmy współpracę z Klientem, który prowadzi sklep z meblami tapicerowanymi. Na koncie Ads naszego nowego Klienta już wcześniej prowadzone były kampanie reklamowe w sieci wyszukiwania i produktowe przez poprzednią agencję. Dotychczasowe wyniki sprzedaży jednak nie były dla Klienta satysfakcjonujące, w związku z czym zgłosił się do nas z prośbą o pomoc, a my od razu przystąpiliśmy do działania.
Audyt konta
Na samym początku przeprowadziliśmy analizę całego konta. Wykryliśmy następujące błędy:
- nie była mierzona wartość konwersji, co uniemożliwiało wykonanie skutecznych optymalizacji, a automatyczne strategie ustalania stawek nie działały w pełni poprawnie,
- mierzona konwersja korzystała z modelu atrybucji “ostatnie kliknięcie”, które nie jest zbyt precyzyjne. Model ten przypisuje cały udział w konwersji reklamie, która została kliknięta jako ostatnia, i powiązanemu z nią słowu kluczowemu,
- w Google Merchant Center ponad 1200 produktów zostało odrzuconych, w związku z czym zostały przesłane do klienta propozycje optymalizacji pliku produktowego,
- kampanie tekstowe korzystały z rozszerzenia na sieć reklamową. Nie stosujemy tego, ponieważ utrudnia to analizę i optymalizację kampanii. Jeśli chcemy działać w sieci reklamowej, to tworzymy do tego odrębną kampanię.
- kampanie tekstowe nie korzystały również z list remarketingowych, przez co reklamy nie wyświetlały się możliwie często osobom, które już wcześniej odwiedziły witrynę naszego klienta,
- nie wykorzystano wszystkich możliwych rozszerzeń m.in. rozszerzenia cen czy promocji, przez co reklamy nie zawsze były wystarczająco widoczne, ani nie wyróżniały się na tle konkurencji.
Działania
W kampanii produktowej dokonaliśmy zmian docelowego ROAS, testując różne jego warianty, dokonaliśmy dokładnej analizy promowanego asortymentu i wykluczyliśmy produkty, które wykazywały się najniższą efektywnością. Dodatkowo zawęziliśmy lokalizację kierowania reklam na Polskę – wcześniej reklamy kierowane były na wszystkie kraje i terytoria.
Kampanię tekstową utworzyliśmy od nowa, dodaliśmy brakujące rozszerzenia. Zaproponowaliśmy Klientowi nowe grupy reklam, wybierając najpopularniejsze produkty z całego asortymentu. Kampania została stworzona w dwóch wariantach, jedna kierowana na urządzenia desktopowe, a druga kierowana na urządzenia mobilne. Utworzyliśmy trzy warianty reklam w każdej grupie, w tym jedną elastyczną, w celu analizy i doborze najefektywniejszych reklam. Dodaliśmy wszystkie możliwe rozszerzenia reklam. Wykluczyliśmy również słowa kluczowe, które już na wstępie wybraliśmy jako nieadekwatne.
Efekty
Po tak gruntownej optymalizacji konta w styczniu 2020 do stycznia 2019 roku udało się wypracować wzrost współczynnika konwersji e-commerce o 210%, wzrost liczby transakcji o 480% oraz wzrost przychodów o 151%.
W marcu pobiliśmy rekord sprzedaży!
Ponieważ w marcu udało się wygenerować jeszcze większe przychody. W porównywalnym okresie marzec 2019-marzec 2020 widoczny jest wyraźny wzrost współczynnika konwersji e-commerce o 1 542%, wzrost liczby transakcji o 2 400% oraz wzrost przychodów o 743%.