W połowie roku 2021 nawiązaliśmy współpracę ze sklepem internetowym Trafikanord.pl. Okazało się, że sklep ze względu na nieaktualizowaną platformę sklepu oraz dość nieaktualny wygląd posiada małą sprzedaż, którą właściciel chciał zwiększyć. Wspólnie z Klientem postanowiliśmy przeprowadzić migrację sklepu na nową platformę. Zobowiązaliśmy się również do przygotowania kompleksowej strategii działań SEO na przyszłość.
Często widzieliśmy źle przeprowadzone migracje sklepów internetowych, co skutkowało spadkami widoczności w wyszukiwarce Google, a to powodowało zmniejszenie sprzedaży z tego kanału. Takim przykładem może być nieudana migracja serwisu Rossmann.pl w listopadzie 2018 roku. Dlatego postanowiliśmy zrobić to dokładnie.
Cele i założenia
Migracja sklepu na platformę Shoper, odbudowa widoczności w wyszukiwarce Google po migracji oraz dalsze działania optymalizacyjne sklepu SEO. Wygenerowanie dodatkowych wzrostów.
Przygotowanie do migracji
Przygotowując się do migracji, musieliśmy ustalić w jaki sposób przeprowadzić ją najlepiej. Ponieważ jesteśmy resellerem Shoper, to już mieliśmy w tym doświadczenie. Największym problemem zawsze są przekierowania starych adresów URL na nowe. W tym celu należało zmapować starą strukturę serwisu z nową i wdrożyć przekierowania.
Do mapowania serwisu wykorzystaliśmy następujące narzędzia:
- wygenerowana lista adresów URL z narzędzia Screaming frog
- dane z konsoli Google
- dane z narzędzia Ahrefs
Została przygotowana mapa przekierowań, a następnie została wdrożona.
Kolejnym etapem było skupiliśmy się na optymalizacji meta danych, ponieważ ich struktura na starym serwisie nie była do końca poprawna. Nie był wykorzystany potencjał słów kluczowych w znacznikach meta. Obecnie współpraca polega na optymalizacji meta danych i zwiększaniu CTR.
Jednocześnie pracowaliśmy nad kompleksową strategią SEO. Chcieliśmy nie tylko zniwelować straty w ruchu SEO, ale także wygenerować dodatkowe wzrosty ruchu i tym samym zwiększyć przychody z kanału organicznego.
Po przeprowadzonej analizie konkurencji postanowiliśmy położyć nacisk na:
- dopływ zoptymalizowanego SEO contentu w postaci opisów kategorii i artykułów blogowych odpowiadających nie tylko trendom SEO, ale także rzeczywistym intencjom użytkowników,
- działania z zakresu link buildingu mające na celu poprawę profilu linków zewnętrznych domeny,
- pracę nad stanem technicznym serwisu (indeksacja filtrów, szybkość ładowania, indeksacja produktów).
Efekty
Udało się szybko odbudować widoczność w TOP10 i TOP50 wyników wyszukiwania Google. Efekty nowej strategii SEO są bardzo dobrze widoczne na poniższych wykresach:
Ruch organiczny
Tak wygląda raport zamówień w 2022 roku