Chcesz dotrzeć do większej ilości klientów? Sprawdź jak skuteczne pozycjonowanie zwiększy widoczność Twojej strony w internecie.
Pozycjonowanie stron internetowych to proces ulepszania witryny, który ma na celu wypracowanie jak najwyższych pozycji słów kluczowych w bezpłatnych (organicznych) wynikach wyszukiwania. Inaczej mówiąc, zwiększanie widoczności, gdy ludzie szukają produktów lub usług w wyszukiwarce Google. Działania te polegają na optymalizacji wszystkich elementów witryny oraz budowania zaplecza backlinków (link building). Na pozycjonowanie składają się liczne procesy dotyczące działań SEO, które przeprowadza się on-site (na stronie) oraz off-site (poza stroną). Do off-site należy pozyskiwanie wartościowych linków przekierowujących do naszej witryny. On-site to: optymalizacja wszystkich publikowanych treści, kodu strony oraz wprowadzanie działań UX (User Expierience).
W przeciwieństwie do płatnych reklam Google Ads w wyszukiwarkach, nie można zapłacić wyszukiwarkom za uzyskanie wyższych pozycji w organicznych rankingach wyszukiwania, co oznacza, że eksperci SEO muszą włożyć pracę.
Co to jest pozycjonowanie?
Pozycjonowanie (ang. Search Engine Optimization – SEO, Web Positioning) to strategia marketingowa polegająca na budowaniu widoczności strony internetowej na frazy kluczowe w organicznych wynikach wyszukiwarki, której celem jest generowanie ruchu.
Użytkownicy wpisują frazę, która ich interesuje, a wyszukiwarka w wynikach przedstawia witryny, jakie pasują do zapytania. Google dba o to, aby polecać użytkownikom strony, które będą zawierały odpowiednie informacje. Muszą one także spełniać inne wymagania. Wśród nich jest bezpieczeństwo, odpowiednia szybkość ładowania, ale też użyteczność. Weryfikacja tego, czy dana witryna zasługuje na określone miejsce polega na badaniu witryn przez roboty indeksujące Google. Na najwyższych miejscach znajdują się więc strony, które są odpowiednio zoptymalizowane pod roboty, ale jednocześnie spełniają oczekiwania użytkowników. Pozycjonowanie jest obecnie wręcz obowiązkiem każdego właściciela strony internetowej, któremu zależy na popularności. Miejsce, na którym pojawia się dana strona internetowa, zależy przede wszystkim od optymalizacji samej strony, ale też doboru fraz i różnorodnym działaniom pozycjonerskim, które sprawią, że będzie ona jak najwyżej pod danymi słowami kluczowymi.
Na czym polega pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie stron dzieli się na działania off-site i on-site. Są to działania wykonywane na stronie i poza stroną. Można wyróżnić kilka głównych czynników, które wpływają na widoczność witryny w sieci, to: struktura strony, poprawność kodu witryny internetowej, linkowanie przez zewnętrzne serwisy, content, optymalizacja strony pod SEO.
Pozycjonowanie on-site to połączenie optymalizacji treści, architektury strony i wdrożenia technicznego. Optymalizacja strony okazała się być ważnym czynnikiem w rankingach wyszukiwarek. Dobrze skonstruowana treść i właściwa nawigacja sprawiają, że użytkownicy znajdują na Twojej stronie to, czego szukają, co przekłada się na większą liczbę odsłon, zadowolenie odwiedzających i poprawę pozycji w rankingu.
Pozycjonowanie off-site składa się z linków, sieci społecznościowych i innych czynników, które mogą wpłynąć na wyszukiwarki, aby przynieść stronę na ich liście najlepszych wyników.
W pierwszej kolejności wykonywany jest audyt SEO, a drugi dobór słów kluczowych (w przypadku e-commerce to jeszcze analiza konkurencji). Audyt umożliwia zbadanie poziomu optymalizacji, znalezienie błędów i ustalenie potencjału pozycjonerskiego witryny. Natomiast sam dobór słów kluczowych ma największe znaczenie. Wykonany błędnie sprawi, że witryna będzie pozycjonowana na złe frazy. Słowa kluczowe pod pozycjonowanie dobiera się ze względu na dziedzinę i tematykę strony, oczekiwania grupy docelowej, frazy wpisywane w Google przez internautów najczęściej oraz ich konkurencyjność. Następnie optymalizuje się samą witrynę, czyli dopracowuje jej strukturę, nawigację, dopasowuje pod roboty – dlatego też tworzy się nagłówki, meta opisy, a także bada i naprawia inne elementy techniczne strony. Następnie pozycjonowanie obejmuje działania na stronie – to często planowanie i tworzenie contentu pod SEO, optymalizacja nowych i bieżących elementów, pozycjonowanie grafik i wiele innych. Ważne jest także pozycjonowanie off-site, jakie polega na zdobywaniu linków przychodzących o dużej wartości. Odpowiedni profil linkowania sprawia, że Google stwierdza, iż polecana przez inne serwisy strona jest wartościowa i powinna znaleźć się wysoko w wynikach wyszukiwania.
Strategia pozycjonowania powstaje w wyniku szczegółowego audytu SEO, budżetu klienta oraz jego celów. Ustala się zakres prac w konkretnych miesiącach. Przykładowo pierwszy miesiąc może być poświęcony usuwaniu błędów krytycznych. Następne będą zawierały działania dostosowane do indywidualnych celów, a także dobranych fraz. Ponadto zostanie ustalone tworzenie contentu pod pozycjonowanie (co będzie opisywane w jakiej kolejności). Strategia pozycjonowania jest uzgadniana z klientem i powinien on wiedzieć jakie zmiany będą zachodziły na stronie. Podczas tworzenia strategii pozycjonowania współpracują ze sobą specjaliści z różnych dziedzin. Ustala się również zakres działań opartych na off-site.
Pozycjonowanie stron budowane jest na contencie. Dopasowuje się go do wymagań SEO. Zatem nie może być on zduplikowany ani też skopiowany z innych witryn. Ważne jest jego odpowiednie skonstruowanie w zależności od liczby podstron, charakteru witryny, a także tematyki i rodzaju podstron. Wypełnianie strony contentem SEO przebiega stopniowo. W pierwszej kolejności opisuje się podstrony nadrzędne, bo te są najważniejsze w budowaniu silnej pozycji w Google. Następnie tworzone są treści na podstrony podrzędne. Jednocześnie wypełnia się meta opisy oraz alternatywne treści grafik. Podczas planowania contentu na stronę uwzględnia się tematykę – wartościowa, a także niezbędna dla odbiorców, powiązana z charakterem strony. Ustala się frazy kluczowe i określa nagłówki, które muszą wystąpić. Następnie content jest sprawdzany pod kątem merytorycznym, językowym i gramatycznym.
OFERTA
Aby zbudować widoczność Twojej strony w sieci i w ten sposób pozyskać nowych klientów oraz wypracować wzrost konwersji, realizujemy pozycjonowanie stron internetowych – optymalizację SEO zarówno w szerokim, jak i szczegółowym zakresie, w skład którego wchodzą następujące elementy: