Jesteś właścicielem lokalnej firmy i chcesz wypromować swój biznes? Myślisz, że wyszukiwarka Google będzie do tego najlepsza. Zgadza się! Musisz pamiętać o kilku ważnych rzeczach, aby Twoja reklama się zwróciła.
Artykuł przygotowałem z myślą o osobach, które nie znają się na reklamach Google, ale chciałyby spróbować własnych sił z ustawieniem takiej reklamy. Jest to krótki przewodnik z prostymi wskazówkami.
Jeżeli nie masz zbyt wiele czasu i jesteś taką osobą – artykuł jest dla Ciebie. Czas to pieniądz, dlatego starałem się, aby artykuł nie był zbyt długi. Tylko potrzebne informacje 🙂
Do dzieła!
Konto Google Ads (AdWords)
Większości wydaje się panel systemu Google Ads być skomplikowanym. Nic bardziej mylnego. Na samym początku zostaniemy poprowadzeni za rączkę. Tu możesz przeczytać “Jak założyć konto Google Ads“. Więcej uwagi powinieneś zainwestować w odpowiednią strategię i formę reklamy.
Nie jest może tak prosta jak na Facebooku, gdzie dodajemy post i od razu możemy go promować. W tym wypadku musimy przejść przez kilka etapów. Czyli założenie kampanii z grupą reklam i samymi reklamami tekstowymi bądź graficznymi. Następnie podpięcie płatności. (Ostatnio system daje tylko możliwość podpięcia karty dla nowych kont).
Duża część reklamodawców wybiera kampanie bannerowe. Bannery należy wcześniej zaprojektować i pociąć w odpowiednie formaty. Dlatego na początku lepiej skupmy się na reklamach tekstowych.
Podczas tej wędrówki warto jednak się zastanowić nad kilkoma punktami:
- Obszar działania
Zastanów się, z jakiego obszaru docierają do Ciebie klienci. Czy jest to wyłącznie okolica np. w promieniu kilku kilometrów od twojego biura lub sklepu, czy może są to także osoby wracające do domu z pracy w pobliskim większym mieście? Google Ads (AdWords) umożliwia bardzo precyzyjne ustawienie wyświetlania reklam pod względem lokalizacji.
- Słowa kluczowe
Wybierając do kampanii słowa kluczowe, czyli hasła, jakie potencjalni klienci wpisują w wyszukiwarkę Google, pamiętaj, by dodać nazwę Twojej miejscowości, dzielnicy lub ulicy, np. „fryzjer Mokotów”, „weterynarz Waszkiewicza” czy „kwiaciarnia Piaseczno”.
- Oferta specjalna
Skuteczność kampanii można podnieść przez przygotowanie zachęty dla potencjalnych klientów, np. w postaci dodatkowej korzyści: małej usługi, rabatu lub prezentu. Zastanów się, jaki element będzie atrakcyjny dla twoich klientów, a dla ciebie nie będzie zbyt kosztowny. W przypadku kawiarni może to być dolewka kawy, salonu urody – henna gratis, a placówki rehabilitacyjnej – bezpłatna pierwsza konsultacja.
- Budżet
Lokalna firma z reguły nie dysponuje ogromnym budżetem na reklamę w Google. Jeżeli możesz sobie pozwolić na kilaset złotych, to warto wykorystać każdą złotówkę.
Reklama w Google dla lokalnej firmy: Rozważenie zakupu produktu danej marki.
Działania jakie powinieneś zrobić, są uzależnione od rodzaju Twojej działalności. Przyjmijmy, że będą to działania trafiające do szerokiej grupy odbiorców (np. dentysta, fryzjer, solarium czy mechanik samochodowy).
Twoim celem będzie widoczność Twojej firmy, aby jak najwiecej osób dowiedziało się o Twoim istnieniu. Również zachęcenie użytkowników do zapoznania się z Twoimi produktami czy usługami.
Ta reklama może na początku nie wygenerować Ci dużego ruchu, ale zastanów się jak przygotować komunikat reklamy oraz jakie słowa kluczowe będą odpowiadały Twojemu produktowi czy usłudze. Celem reklamy będzie pokazanie, że istniejesz.
Jeżeli ustaliłeś już powyższe punkty, możesz zabrać się do utworzenia kampanii. Jeżeli panel sprawia Ci kłopoty, szerzej opisałem go w artykule “Szkolenie Google Ads: praktyka” i tam Cię odsyłam.
Testuj kilka kreacji reklam tekstowych w Google Ads
Aby zmaksymalizować efekty reklam, należy dodać do naszej kampanii przynajmniej 3 teksty reklamowe. Dlaczego? Ponieważ możemy w ten sposób sprawdzić, która reklama przynosi nam najlepsze rezultaty.
Reklama Google Ads dla lokalnej firmy – kierowanie na stronę www
Jak się domyślam, chcesz aby użytkownicy wylądowali na Twojej stronie, aby zapoznać się z ofertą czy usługą. Nie posiadasz jednak doświadczenia w zaawansowanej konfiguracji reklam i wybór słów kluczowych może sprawić Ci trudność.
Dlatego proponuję nie wgłębiać się w szczegóły i ustawić najważniejsze ustawienia kampanii: lokalizacja i słowa kluczowe, teksty reklam oraz budżet. Pamiętaj o min. 3 reklamach, później będziesz mógł zostawić tylko jedną, która uzyska najmniejszy koszt za kliknięcie.
Będzie to oznaczało więcej ruchu za mniejsze pieniądze.
Masz już niezłe wprowadzenie i mam nadzieję, że kilka pomysłów na reklamę, jak promować lokalny biznes w Google Ads.
Życzę sukcesów w zdobywaniu nowych klientów. Do dzieła!