Sklep internetowy Sklep-wedkarski.pl to ecommerce skupiający się na sprzedaży wysokiej jakości sprzętu i akcesoriach wędkarskich. Głównym odbiorcą jest Klient indywidualny.
Dowiedz się, jak w ciagu 12 miesięcy zwiększyliśmy ruch organiczny w sklepie o 105%
1. Początek współpracy
Współpracę rozpoczęliśmy w maju 2020 roku. Sklep został utworzony na platformie IdoSell, co pozwoliło nam na lepszą organizację pracy związaną z optymalizacją sklepu.
Podstawowym celem było wygenerowanie ruchu w sklepie internetowym. Jako, że zajmujemy się również tworzeniem sklepów internetowych na platformie IdoSell, to mieliśmy łatwiej. Daje nam to dużą przewagę w poruszaniu się po tej platformie.
Na początku współpracy ruch całkowity był na poziomie około 700 użytkowników z organicznych wyników – maj 2020.
2. Analiza słów kluczowych
Zaraz po rozpoczęciu współpracy wykonaliśmy gruntowną analizę SEO sklepu i słów kluczowych do pozycjonowania. Przeanalizowaliśmy frazy, które mogą generować ruch na stronie i dodaliśmy je do monitoringu pozycji. Wybór słów kluczowych oparliśmy na analizie przy pomocy narzędzi takich jak: Google Analytics, Search Console, Planer Słów Kluczowych, Semstorm, Ahrefs, Majestic, Senuto.
Fraza kluczowa | ||
Frazy główne | ||
sklep wędkarski | ||
sklep wędkarski internetowy | ||
sklep internetowy wędkarski | ||
wędkarski sklep | ||
sklep wędkarski online | ||
Frazy kategorii | ||
wędki spinningowe | ||
wędki sumowe | ||
wędki karpiowe | ||
wędki feedery | ||
wędki teleskopowe | ||
kołowrotki spinningowe | ||
kołowrotki karpiowe | ||
woblery | ||
torby wędkarskie | ||
pokrowce na wędki | ||
odzież wędkarska | ||
czapki wędkarskie | ||
koszulki wędkarskie | ||
żyłki wędkarskie | ||
plecionki wędkarskie |
3. Działania on-site
Przystępując do działań SEO musieliśmy zacząć od dokładnej analizy sklepu internetowego Sklep-wedkarski.pl pod kątem technicznym, treści, oraz słów kluczowych, od których były uzależnione dalsze działania z zakresu pozycjonowania.
- Znaczniki Title i Description
Optymalizacja znaczników title i description na kategoriach. Nie był wykorzystany potencjał słów kluczowych w meta znacznikach.
- Brak optymalizacji strony głównej
Zoptymalizowaliśmy title i meta description dla strony głównej. Title ma duży wpływ na pozycję w wyszukiwarce na dane frazy kluczowe, natomiast meta opis ma większy wpływ na zwiększenie wskaźnika CTR.
Brakowało nagłówka H1 i treści na stronie głównej.
Nagłówki Hx pełnią bardzo ważną rolę na sklepie internetowym. Pozwalają wyróżnić i hierarchizować poszczególne elementy na stronie pod względem ich ważności i rangi.
Optymalizację nagłówków zleciliśmy dla pozostałych kategorii, produktów na sklepie.
- Treści SEO na kategoriach
Brak treści na kategorich
Na podstronach kategorii również brakowało treści. Dodaliśmy wraz z Klientem krótkie bloki tekstu nad produktami. Tekst jest zoptymalizowany pod odpowiednie dla danej kategorii słowa kluczowe. Wykonane zostało dodatkowe linkowanie wewnętrzne.
- Przekierowania 301
Bardzo częstym problemem jest duplikacja treści strony głównej, poprzez brak przekierowań na jedną, wybraną wersję adresu URL. W sklepie https://sklep-wedkarski.pl pojawiał się problem duplikacji, ponieważ strona główna była dostępna pod adresami:
- https://sklep-wedkarski.pl/
- https://sklep-wedkarski.pl/index.php
W związku z tym, że dla robotów Google są to dwie różne strony, należ wykonać przekierowanie 301 z podstrony index.php na adres https://sklep-wedkarski.pl/. Zleciliśmy przekierowanie.
4. Działania off-site
Podczas analizy konkurencji dowiedzieliśmy się, że inne sklepy wędkarskie mają dużą przewagę pod kątem ilości pozyskanych linków.
Dlatego w naszych działaniach postawiliśmy również duży nacisk na wzmocnienie domeny Sklep-wedkarski.pl poprzez pozyskiwanie linków z działań content marketingowych na zewnętrznych portalach oraz zwiększenie ilości linkujących domen z innych zróżnicowanych źródeł w celu dywersyfikacji profilu linków.
Zbudowaliśmy dedykowane zaplecze pod sklep.
Wykres przedstawia wzrost odsyłających domen do domeny Sklep-wedkarski.pl:
5. Efekty
Podsumowanie z narzędzia Ahrefs po roku współpracy.
Porównanie r/r 2021 vs 2020:
- Wzrost użytkowników z ruchu organicznego: +105,93%
Wzrost organicznych słów kluczowych:
Chcesz z nami osiągnąć efekty? Poniżej wypełnij brief!