Google AdWords, obecnie Google Ads, to system do reklamowania produktów i usług w Google. Do takiej reklamy potrzebne jest Twoje konto online i strona internetowa, do której chcesz się połączyć. Rejestracja i utworzenie konta w tym systemie jest bezpłatne i proste, trwające zaledwie kilka minut.
Napisałem dla Ciebie jasny przewodnik, jak to zrobić.
Do dzieła!
Tworzenie konta Google Ads
Na stronie głównej www.ads.google.com, kliknij niebieski przycisk “Rozpocznij teraz” w prawym górnym rogu. Wybierz e-mail, z którym chcesz się zarejestrować. Jeśli masz już konto Google (Gmail), użyj tego adresu e-mail. Jeśli chcesz, aby inne osoby korzystały z Twojego konta reklam Google, możesz zaprosić je podczas tworzenia konta.
Jeśli masz konto Gmail, wpisz swoje hasło i zaloguj się. Jeżeli chcesz się zalogować innym adresem email lub utworzyć nowy adres, kliknij przycisk “Utwórz nowe konto”.
Konto Google Ads
Wybieramy “NOWE KONTO GOOGLE ADS”, po wybraniu zostaniemy przeniesieni do nowego okna.
Założenie prostej kampanii reklamowej trwa kilka minut, więc Google zaoferuje Ci utworzenie jej od samego początku. Dlatego kliknij “Znasz już Google Ads?”, a następnie “Utwórz konto bez kampanii”.
Po potwierdzeniu informacji biznesowych – Kraj rozliczenia, Strefa czasowa i Waluta – znajdziesz się na swoim koncie Google Ads. Stąd stworzysz kampanie reklamowe dla swoich usług i produktów. Zanim to jednak nastąpi, musisz skonfigurować podstawowe ustawienia, aby kampanie reklamowe działały. Znajdziesz je u góry w sekcji “Narzędzia i Ustawienia”.
Dane do rozliczenia na koncie Google Ads
- Ustawienia płatności
W sekcji Ustawienia płatności należy uzupełnić informacje wymagane do rozpoczęcia reklamy. Ustaw, kto powinien być obciążony za transakcje dotyczące reklam i jak chcesz za nie zapłacić. Od kilku miesięcy dla nowych kont Google udostępnia tylko płatności automatyczne (podpięcie karty debetowej lub kredytowej do konta).
Sposób płatności za reklamę to pay-per-click (PPC), co oznacza, że płatność następuje w przypadku, gdy potencjalny klient kliknie na reklamę. Nie, gdy wyświetli reklamę.
- Dostęp do konta
Jak wspomniano na początku tego artykułu, możesz dodatkowo skonfigurować dostęp do swojego konta dla innych. Nie podawaj im swojego hasła! W ustawieniach dostępu do konta, stwórz współdzielony dostęp na podstawie ich adresu e-mail i wybierz kompetencje, które te osoby będą miały na Twoim koncie. Możesz dodawać i usuwać te dostępy w miarę upływu czasu.
- Połączone konta
W tej sekcji można śledzić łączenie konta reklam Google z kontami w innych usługach świadczonych lub pośredniczących przez Google. W ten sposób masz wszystko zorganizowane i pod jednym kontem. Warto od razu połączyć konto Google Analytics z kontem Google Ads.
Widzisz jak szybko udało nam się stworzyć i założyć konto reklamowe Google Ads (AdWords), jesteś o krok od stworzenia pierwszej kampanii reklamowej dla Twoich usług i produktów.
Konto już jest, teraz czas zabrać się za reklamy. Zachęcam Cię do przeczytania artykułu o tworzeniu kampanii “Szkolenie Google Ads: praktyka” – opisuję w artykule tworzenie kampanii i reklam podczas szkolenia dla sklepu internetowego.
Pingback:Reklama Google Ads dla lokalnej firmy - Pozycjonowanie sklepów i stron (SEO) - Reklama AdWords - Białystok