Rok 2020 był wyjątkowy nawet dla nowych sklepów internetowych, ponieważ pojawiły się nisze, które można było zagospodarować, tak jak to zrobił sklep SeniorLux.pl.
SeniorLux.pl to sklep, który powstał z myślą o seniorach. Wraz z wiekiem osobom starzym pogarsza się pamięć, zdolność logicznego myślenia czy koncentracja. Dlatego celem sklepu SeniorLux jest wspieranie seniorów, poprzez dostarczanie im ciekawych pomocy do efektywnego treningu umysłu.
Zobacz jak zbudowaliśmy ruch na poziomie blisko 3000 użytkowników w 10 miesięcy.
1. Początek współpracy
Współpracę rozpoczęliśmy w maju 2020 roku. Sklep został utworzony na platformie Sky-Shop, co ograniczyło nam na początku pole do optymalizacji, ale z biegiem czasu doszły nowe funkcje i porodziliśmy sobie z niektórymi problemami.
Strona była nowa, miała tylko kilka miesięcy. Zbudowana zgodnie z zasadami UX, przejrzysta i czytelna dla użytkowników. Kilka istotnych poprawek nanieśliśmy na kartę produktu.
Na początku współpracy ruch całkowity był na poziomie około 200 użytkowników z organicznych wyników – kwiecień 2020 roku.
Stan serwisu w dniu rozpoczęcia współpracy – 1.05.2020
2. Analiza słów kluczowych
Zaraz po rozpoczęciu współpracy wykonaliśmy analizę SEO sklepu i słów kluczowych do pozycjonowania. Przeanalizowaliśmy frazy, które mogą generować ruch na stronie i dodaliśmy je do monitoringu pozycji. Wybór słów kluczowych oparliśmy na analizie przy pomocy narzędzi takich jak: Google Analytics, Search Console, Planer Słów Kluczowych, Semstorm, Ahrefs, Majestic, Senuto.
Naszym celem było zwiększenie wejść na sklepie oraz udziału przychodów z ruchu organicznego za pomocą wzrostu pozycji i widoczności sklepu na słowa kluczowe. Na początku zostały wybrane następujące słowa kluczowe:
- pomoce dla seniora
- puzzle dla seniora
- gra dla seniora
- kolorowanka dla seniora
- pomoce sensoryczne
- pomoce terapeutyczne
- prezent dla seniora
Oraz w dalszej części optymalizacja pod long tail.
3. Działania on-site
Przystępując do działań SEO musieliśmy zacząć od dokładnej analizy sklepu internetowego SeniorLux.pl pod kątem technicznym, treści, oraz słów kluczowych, od których były uzależnione dalsze działania z zakresu pozycjonowania.
- Znaczniki Title i Description
Nazwa kategorii była automatycznie zaczytywana do title i nagłówka H1. To powodowało, że te elementy nie były zoptymalizowane pod prawidłowe frazy kluczowe
- Brak optymalizacji strony głównej
Zoptymalizowaliśmy title i meta description dla strony głównej. Title ma duży wpływ na pozycję w wyszukiwarce na dane frazy kluczowe, natomiast meta opis ma większy wpływ na zwiększenie wskaźnika CTR.
Wygląd w wyszukiwarce przed optymalizacją:
Wygląd w wyszukiwarce po optymalizacji:
- Treści SEO na kategoriach
Brak treści na kategorich
Na podstronach kategorii również brakowało treści. Dodaliśmy wraz z Klientem krótkie bloki tekstu nad produktami. Tekst jest zoptymalizowany pod odpowiednie dla danej kategorii słowa kluczowe. Wykonane zostało dodatkowe linkowanie wewnętrzne.
4. Działania off-site
Od samego początku pracujemy nad zbudowaniem jakościowego profilu linków do strony. Na początku współpracy do strony nie prowadziły żadne linki. Ponieważ sklep niedawno powstał.
Skupiliśmy się na budowaniu tematycznych linków do strony oraz na zwiększeniu ilości domen linkujących do strony.
Zbudowaliśmy dedykowane zaplecze pod sklep.
5. Efekty
Podsumowanie z narzędzia Ahrefs po roku współpracy:
Profil linków:
Ruch organiczny oraz widoczność sklepu w wynikach organicznych na podstawie narzędzia Ahrefs:
Wzrost ruchu organicznego od zera (ruch organiczny mniejszy niż 200 w kwietniu 2020) do blisko 3000 wejść miesięcznie (luty 2021).
Niebawem kolejny Case Study ze sklepem w branży wędkarskiej.
Chcesz z nami osiągnąć efekty? Poniżej wypełnij brief!